Na de succesvolle editie van Jumping Amsterdam begin dit jaar, willen het bestuur en de organisatie deze lijn voortzetten en het evenement nog verder laten groeien. Het concept dat gebaseerd is op topsport, entertainment en Amsterdam heeft zich inmiddels bewezen maar wordt verder uitgebouwd. Ook de voortzetting van de Jumping Talent Sale op de vooravond van Jumping draagt hier toe bij. Om de ambities van Jumping Amsterdam te realiseren zal het team uitgebreid worden en zullen taken herverdeeld worden.
âJumping Amsterdam staat als een huis,â aldus Hans Bakker, voorzitter van het bestuur. âIk denk dat de zeer succesvolle Jumpingeditie die in januari plaatsvond daar een duidelijk bewijs van is. Een sterk programma met een goede mix van topsport en entertainment, volle tribunes en veel lof van ruiters, sponsors en bezoekers. We genieten nu nog na van de geslaagde 2015 editie, maar kijken ook meteen vooruit. Om het evenement naar een nog hoger plan te tillen, vindt er binnen de organisatie van Jumping Amsterdam een herschikking van de taken plaats.â
Noëlle Nanning zal zich gaan toeleggen op het hart van het evenement: de topsport en alles wat daarmee samenhangt waaronder ook een deel van de sponsoracquisitie. De zakelijke leiding komt in handen van Annemarike van Putten-Bunschoten, een ervaren eventprofessional die al sinds 2007 als projectmanager aan Jumping Amsterdam verbonden is. Daarnaast zal het team uitgebreid worden met een medewerker die zich vooral zal bezighouden met operationele zaken. Het bestuur en de organisatie kijken ernaar uit de komende jaren de positie van het evenement te verstevigen en verder uit te bouwen.
De 57ste editie van Jumping Amsterdam vindt plaats van 28 tot en met 31 januari 2016 in de Amsterdam RAI.